خانه Android, Android Studio, اخبار, اندروید, بازی سازی, فیلم آموزشی فصل اول: آموزش بازی سازی در اندروید با فریم ورک LibGDX

فصل اول: آموزش بازی سازی در اندروید با فریم ورک LibGDX

درود.امیدوارم هرجا هستید شاد و مسیر حرکتتون رو به جلو باشه. با ایمان ، عشق به کار و تلاش میتونید میتونید به غیر ممکن ترین چیزها! دست پیدا کنید ;)

با اولین پست آموزشی سایت در سال ۹۵ در خدمتتون هستیم. طبق قرار قبلی و قولی که بهتون دادیم ، پکیج آموزش بازی سازی در اندروید رو به صورت کامل آماده و اینجا برای انتشار قرار دادیم.

این مجموعه شامل چهار فصل (سطح مقدماتی ، سطح پیشرفته ، ساخت بازی پرنده ، ساخت بازی قارچ خور) هستش که فصل اول رو امروز از همین پست میتونید به صورت رایگان دریافت بفرمایید. سایر فصل ها هم توسط استاد یوسفی راد (که زحمت این مجموعه رو کشیدن) تهیه شده و هر هفته یک فصل منتشر خواهد شد.

در این مجموعه آموزشی مبحث فریمورک LibGDX بصورت پروژه محور مورد بررسی قرار میگیره. فریمورک LibGDX بر پایه زبان JAVA و کتابخانه قدرتمند OpenGL طراحی شده و به برنامه نویس امکان ترسیم های پیشرفته و مدیریت جریان های چند رسانه ای در برنامه رو میده.

در فصل اول این مجموعه به معرفی مقدمات بازی سازی پرداخته شده. مباحثی که مطرح شده بطور کلی از این قرار هستش:

معرفی فریمورک LibGDX و قابلیت های آن

نصب و راه اندازی فریمورک LibGDX و ایجاد پروژه

بررسی ساختار پروژه در LibGDX و متدهای اولیه

بررسی مختصر کتابخانه OpenGL (برای آشنایی با نحوه کدنویسی گرافیکی)

پیاده سازی برنامه های ساده برای آشنایی با اشیاء و توابع اولیه

برنامه نمایش متن در خروجی

برنامه نمایش تصویر در خروجی

نحوه ساختن انیمیشن از روی تصاویر ثابت

نحوه مدیریت دوربین در LibGDX (دوربینی که نقشه بازی رو پیمایش میکنه!)

به همراه فایل ها و برنامه های استفاده شده در طول آموزش و پروژه ساخته شده

Game for Android Logo Part 1

 

لینک دانلود:

دانلود فصل اول بازی سازی اندروید – با لینک مستقیم

زمان: ۱۱۰ دقیقه

حجم فایل زیپ: ۳۴۶ مگابایت

 

سایر فصل های بازی سازی اندروید:

  • فصل اول: آموزش بازی سازی در اندروید با فریم ورک LibGDX

  • فصل دوم: سطح پیشرفته بازی سازی اندروید با فریم فرک LibGDX

  • فصل سوم: بازی سازی در اندروید – ساخت بازی پرنده

  • فصل چهارم: بازی سازی در اندروید – ساخت بازی قارچ خور

 

پیشنهاد میکنیم
دیدگاه ها
  1. aminda گفت:

    با سلام
    سال نو شما مبارک و ایشاله سال خوبی داشته باشین
    پکیج هایی که تخفیف نوروزی داشتن رو از شما خریداری کردم
    میشه برنامه سایت رو در ادامه راه بگین؟ چه آموزش هایی قراره اضافه بشه؟
    امکانش هست که برای اندروید آموزش های پروژه محور بیشتری رو تولید کنید؟
    با تشکر

    • مدیر گفت:

      درود بر شما
      امسال چند مجموعه جدید و منحصر به فرد تولید میشه که به فواصل زمانی منتشر خواهد شد.
      بیشتر مجموعه ها اندرویدی خواهد بود.
      ما هم به سهم خودمون سال خوبی رو براتون آرزو میکنیم.
      شاد و پیروز باشید

  2. milad گفت:

    سلام. خیلی ممنون برای این مجموعه. امیدوارم مثل مجموعه برنامه نویسی اندروید خوب باشه

  3. aminda گفت:

    ممنون از پاسخگویی
    یه سوال دیگه : جناب یوسفی توی مقدمه همین آموزش گفتن که آموزش unity رو هم در برنامه دارن. میشه بگین اون کی منتشر میشه ؟ آموزش یونیتی رو به نظرم خیلی روش کار کنید تا ایشاله مجموعه کامل و پر باری باشه

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      شروع انتشار آموزش بازی سازی با unity از ۲۵ اردیبهشت خواهد بود. مجموعه unity به دلیل اینکه بیشتر درخواست داره، گسترده تر از libGDX خواهد بود. طبق برنامه ریزی مجموعه unity شامل ۸ فصل خواهد بود.

  4. ابراهیم گفت:

    سلام خسته نباشید. یک پیشنهاد داشتم اینکه دوره ی اموزش بازی سازی با استفاده از موتور یونیتی را هم ایجاد کنید به چند دلیل یک این که هم از اندروید و هم از ای او اس پشتیبانی می کند و هم اینکه عینک های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم ای این انجین استفاده می کند .بنده به شخصه قصد شروع یادگیری بازیسازی برای اندروید را دارم و این سوال برایم پیش می اید که ایا به صرفه هست وقت بگذارم و با این فریم ورک اشنا شوم ویا بهتر هست وقتم را صرف یادگیری یونیتی کنم متمرکز تر ان را دنبال کنم.ممنون می شم راهمایی کنید

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      با استفاده از فریمورک libGDX و یا سایر فریمورک ها مثل andengine (مختص اندروید) میتونین برای سیستم عامل های مختلف بازی بسازین. بازی سازی با فریمورک برای کسانی خوبه که به کدنویسی علاقه دارن. ینی اینجا محیط طراحی ۳D یا حتی ۲D نداریم. بلکه همش کدنویسی هستش. بنظرم اگه با محیط طراحی سازگاری بیشتری دارین با unity کار کنین. مجموعه آموز بازی سازی با unity هم در دست آماده سازی هستش. احتمالاً از ۲۵ اردیبهشت منتشر خواهد شد.

      • ابراهیم گفت:

        خیلی ممنون جناب یوسفی راد یک پیشنهاد داشتم در وب اموزش های برای یونیتی وجود دارد منتها اموزشی که از همان ابتدا استفاده از عینک های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را مد نظر داشته باشد واقعا جایش خالی است اگر لطف کنید در اموزش ها این موضوع را هم مد نظر قرار دهید خیلی ممنون می شم از طرفی وقتی یک علمی را جدید می خواهیم شروع کنیم معمولا به علت کم بودن تجربه مقداری ترس وجود دارد اگر شما لطف کنید مانند اموزش های پروژه محور اندروید اموزش هایی پروژه محور هم قرار دهید در این زمینه ممنون می شوم از طرفی به تازگی شبیه ساز هولولنز برای پی سی امده برای دولوپری هایی که به عینک دسترسی ندارند اگر ممکن هست ان را هم در اموزش هایتان لحاظ کنید. بنده قبل از عید همه ی پکیج های تان را تهیه کردم سوالی داشتم با توجه به پشتیبانی یونیتی از سی شارپ و هم از سی پلاس پلاس شما با کدام زبان اموزش می دهید.شرمنده طولانی شد موفق باشید.

        • متیما یوسفی راد گفت:

          درود بر شما

          در مورد سرفصل آموزش، خودم علاقه مندم که واقعیت افزوده رو آموزش بدم ولی بازه زمانی مجموعه طبق برنامه ریزی فعلی، ۵۰ ساعت شده و بیشتر از این مستلزم موافقت مدیر هستش. در مورد عینک سه بعدی من فقط در حد آشنایی با چند api ساده میدونم و برای آموزش این مورد باید مدرس دیگری پیش قدم بشه. البته شاید تابستون خودم یادگیری و آموزش این ابزار رو شروع کردم. در مجموعه آموزش unity برنامه ها رو به صورت یکی در میون با #C و JavaScript مینویسم که هر دو زبان آموزش داده بشه.

      • criss گفت:

        فقط این مورد رو یادآوری کنم که فک میکنم به اشتباه در بالا گفته شده ، AndEngine فقط مختص اندروید هست و خروجی دیگری بغیر از APK ندارد

  5. حمید گفت:

    با آرزوی موفقیت برای اقای یوسفی گل و همجنین آق مدیر
    سایتتون عالیه

  6. hesam گفت:

    سلام جناب یوسفی همونطور ک داخل کامنت ها عرض کردید از اواخر اردیبهشت اموزش یونیتی رو شروع میکنید این دو مجموعه با هم متفاوت هستند یا برای کار با یونیتی نیازه که با این فریمورک آشنایی داشته باشیم؟

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      مجموعه unity در ادامه آموزش بازی سازی هستش اما محتوای کاملاً متفاوتی داره. ینی هیچ ارتباط موضوعی بین libGDX و unity نیست. این فریمورک هم به عنوان یک ابزار برای ساخت بازی اندروید مورد بررسی قرار گرفته.

  7. اشابهر بخشایی گفت:

    سلام استاد گرامی
    طی تجربه های قبلی ب این نتیجه رسیدم که خرید تکی تکی فصل ها از نظر مالی اشتباه است
    و باید صبر کرد تا تمام فصل ها تموم شه و بعد خریداری کرد
    و این اصلا خوب نیس
    اگه بشه ی شرایطیو فراهم کنید که بشه فصل ها رو زود تر تهیه کنیم وبخریم ممنون میشم

  8. سعید گفت:

    سلام
    بابا یکی کمکم کنه من شبیه ساز با ای پی ۲۲ میخوام خودمو کشتم genymotion نصب نشد

  9. درود بر شما
    بی صبرانه منتظرم تا آموزش یونیتی آماده بشه لطفا ی پروژه ساخت بازی آنلاین هم داخلش بزارید دیزاین حرفه ای هم فراموش نشه
    تشکر

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      آموزش بازی سازی تحت شبکه رو مدنظر قرار دادم ولی قطعی نیست. طراحی حرفه ای هم کار من نیست. ینی من فقط کدنویس هستم!! اما سعی میکنم کارم قابل تحمل باشه.

      • ابراهیم گفت:

        خیلی ممنون منتها پیشنهاد بنده این هست که سعی کنید بر روی این موضوع در اموزش ها بیشتر وقت بگذارید به این دلیل که خیلی ازدوستان هم که می خواند کار یادگیری یونیتی را شروع کنند ان ها هم کدنویسی می دانند و به گرافیک اشنایی ندارند در صورتی که برای تولید بازی این موارد الزامی است به طور مثال سایت ها یی را که ریسورس های رایگان دارند و مواردی از این دست را لطف کنید معرفی نمایید .

        • متیما یوسفی راد گفت:

          درود بر شما

          سعی میکنم که حتماً مواردی که فرمودین رعایت بشه و مجموعه کامل باشه.

      • criss گفت:

        در پاسخ دوست عزیزمون @ابراهیم : باید بگم که برای گرافیک من دو روز هست که دارم سرچ میکنم و به نتایج خیلی خوبی رسیدم و اینکه خودم واقعا توی این ضمینه ضعف دارم و صفر هستم < آموزش های خیلی خوبی در وب برای گرافیک دوبعدی در CorelDraw و PhotoShop وجود داره < پیشنهاد میکنم سرچ کنید به نتایج خیلی خوبی میرسید

        • متیما یوسفی راد گفت:

          درود بر شما

          درست فرمودین. برای طراحی گرافیکی نرم افزار های گوناگونی وجود داره که برای اونها هم اموزش های بسیار زیادی وجود داره. بنظرم کار برنامه نویسی کاملاً از طراحی متمایزه.

  10. criss گفت:

    با سلام خدمت شما
    آقای یوسفی من یک بازی رو تحت AndEngine توسعه دادم ولی وسط کار به یک باگ برخوردم که الان چند هفته هستش که دارم سرچ میکنم و فقط تونستم دورش بزنم ولی باز هم این باگ ایجاد میشه

    سرچ کردم و دیدم که این باگ روی یونیتی و LIBGDX هم وجود داره و مربوط به ایجاد یا از بین بردن Body ها میشه
    Error Fatal signal 11 (SIGSEGV)
    این باگ از طرف کدهای Native هست و واقعا من رو کلافه کرده ، میترسم بیام سمت LIBGDX باز هم این باگ وجود داشته باشه

    اگر در زمینه AndEngine و حل این باگ متونید به من کمک کنید ، خیلی ممنون میشم میتونم سورس پروژه رو براتون ارسال کنم

  11. criss گفت:

    با سلام
    لطفا این اطمینان رو به ما بدید که آموزش های libgdx ادامه خواهد داشت و اگر ممکنه ، یک سرفصل از اموزش هایی که در آینده قراره دوین بشه ارائه کنید ، ممنون از شما

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      ۴ فصل آموزش LibGDX که شامل مقدمات، مفاهیم پیشرفته تر، بازی پرنده آویزون و بازی قارچ خور هستش تحویل مدیر سایت داده شده و به مرور در سایت درج خواهد شد.

      • karimi گفت:

        با سلام
        قرار بر این بود هفته ای یک قسمت از libgdx قرار داده شود ؟ چی شد ؟ اگر آماده اندچرا یکجا قرار نمیدین ؟
        میشه همه آموزهای این قسمتو یکجا قرار بدین ؟ ممنون

        • مدیر گفت:

          درود
          فصل بعدی مجموعه آماده انتشار هست. متاسفانه درگاه های واسط پرداخت کل کشور مسدود شدن و امکان دریافت فایل تا برطرف شدن مشکل و انتقال درگاه سایت به درگاه پرداخت مستقیم وجود نداره.

  12. criss گفت:

    با سلام
    لطفا استفاده از این API رو هم در سری آموزش های LIBGDX قرار بدید :

    https://brashmonkey.com/spriter-api/

    • متیما یوسفی راد گفت:

      درود بر شما

      فعلاً مجموعه آموزشی در این ۴ فصل آماده شده. در صورت ادامه دار بودن آموزش، این مورد بیان خواهد شد.

  13. criss گفت:

    سلام مجدد
    لطفا این آموزش رو هم به سرفرصل ها اضافه کنید :

    https://www.codeandweb.com/texturepacker/tutorials#libgdx

  14. criss گفت:

    سلام مجدد ، لطفا این آموزش رو حتما در سر فصل ها قرار بدید < ساخت پروژه بصورت MultyPlayer و البته نه بصورت شبکه Local بلکه روی شبکه Internet و به واسطه ی وب سوکت و NodeJS که واقعا آموزش های کمی برای ساخت یک بازی MultyPlayer وجود داره یا بهتره بگم اصلا وجود نداره ! < و همچنین ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید در زمینه استفاده از وب سوکت Nodejs و AndEngine ، با استفاده از AndEngine من فقط تونستم یک MultyPlayer روی شبکه Local داشته باشم ! البته این هم به سرچ نیاز داره !

  15. criss گفت:

    میخواستم بدونم برای LibGdx چیزی شبیه به AndEngineExamples که نمونه پروژه و سورس هست وجود داره ؟ این منبع برای Andengine بهترین منبع هست برای یاد گیری

    https://github.com/nicolasgramlich/AndEngineExamples

  16. criss گفت:

    بلاخره فصل های بعدی هم رسید
    با سلام لطفا تمام این فصل هارو یکی کنید ، و میخواستم بدونم بعد از خرید ، ارسال پستی هم ممکن هست ؟ فکر نمیکنم فعلا بتونم دانلود کنم !
    در آینده باز هم آموزش ها اضافه میشوند ؟

    • مدیر گفت:

      با درود
      بله هر دو روش دریافت وجود داره. پستی و دانلودی
      حتما آموزش های جدید تهیه و منتشر خواهد شد.
      ممنون
      موفق باشید

  17. criss گفت:

    با سلام
    از اونجایی که آموزش ها در آینده هم اضافه خواهند شد
    من چطور میتونم با پرداخت مبلغی مشخص از الان برای همیشه VIP بشم و در آینده هم بتونم آموزش های جدید رو دانلود کنم ؟

    همچین چیزی وجود داره ؟
    و یا اینکه باید صبر کنم بعد از اضافه شدن همه آموزش ها اونها رو بصوت پکیج خریداری کنم که در حال حاضر ۴۰% تخفیف شامل میشه

    • مدیر گفت:

      با درود
      مجموعه ها ارتباطی با هم ندارن. تا الان هر مجموعه منتشر شده به صورت پکیج کامل قرار گرفته.
      محصولات بعدی که منتشر بشن ارتباطی با مجموعه های فعلی ندارن و به صورت مجزا برای دریافت قرار میگیرن.

  18. علی گفت:

    با سلام
    من موقع ایمپورت کردن پروژه ای که با libgdx ساختم به مشکل میخورم، یعنی باز نمیشه، از شیلتر فکن هم استفاده کردم!
    این تصویر رو هم میتونید بینید:

دیدگاه شما

نام

ایمیل

سایت( اختیاری )

*